213 036 72 39
Μικράς Ασίας 5, Πλατεία Βούλας

Εργοθεραπεία

Ο εργοθεραπευτής είναι ένας εκπαιδευμένος επιστήμονας που δουλεύει με παιδιά και ενήλικες που εμφανίζουν οποιαδήποτε δυσκολία, στον αντιληπτικό, κινητικό ή γνωστικό τομέα της ανάπτυξης. Η χρήση της εργοθεραπείας κρίνεται απαραίτητη όταν ο βαθμός δυσκολίας στους παραπάνω τομείς επηρεάζει την απόδοσή στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής που αφορούν:

– την αυτοεξυπηρέτησης (ντύσιμο, γδύσιμο, σίτιση-φαγητό, προσωπική υγιεινή και χρήση της τουαλέτας)
– της εργασίας-εκπαίδευσης
– του ελεύθερου χρόνου-ψυχαγωγίας

Πιο αναλυτικά ο εργοθεραπευτής βοηθάει στη αντιμετώπιση δυσκολιών που οφείλονται σε:

– Αναπτυξιακές διαταραχές
– Νευρολογικές παθήσεις (εγκεφαλική παράλυση)
– Αισθητηριακές διαταραχές
– Μαθησιακές δυσκολίες(Γραφοκινητικά)
– Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες
– Δυσκολίες κινητικών δεξιοτήτων(Ισορροπίας, λεπτής κινητικότητας)
– Διάσπαση προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
– Νοητική καθυστέρηση
– Σύνδρομα
– Σωματικές αναπηρίες

Χρησιμοποιώντας δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα το παιχνίδι, εκπαιδεύει το παιδί ή τον ενήλικα σε κάποια δεξιότητα που θα τον βοηθήσει στο να εκτελεί με άνεση δραστηριότητες βελτιώνουν τους τομείς της ζωής στους οποίους υπήρχαν δυσκολίες.

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν το παιδί σας παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:

– Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του
– Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Δεν έχει δηλαδή, ανάλογα με την ηλικία του, τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να βάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια του, να πάει στην τουαλέτα κλπ.
– Μοιάζει αδύναμο, έχει δηλαδή ελαττωμένο μυϊκό τόνο. Πρόκειται για ένα παιδί που φαίνεται να μην έχει αντοχή, που είναι χαλαρό-πλαδαρό.
– Πέφτει εύκολα κάτω.
– «Τρακάρει» πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.
– Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.
– Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
– Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
– Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.
– Παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του.
– Η ομιλία του είναι δυσνόητη και χωρίς σωστή άρθρωση.
– Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
– Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών, ίσως επειδή δεν του αρέσει να το αγγίζουν.


 

Ντεοκμετζιάν Ανί, Εργοθεραπεύτρια